Meny

Hvordan handle i nettbutikken?

Gjennomføring av kjøp i Nettbutikken

Vi har en kraftig og rask søkefunksjon. Ved å bruke denne, eller toppmenyene, kan du starte med et bredt søk for så å avgrense resultatene ytterligere med mange praktiske filtere som du finner på venstre side av skjermbildet.

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen som består av følgende punkter:

Orientering
Valg av produkter
Handlekurven
Valg av forsendelses- og betalingsmåte
Registrering
Kontroll av bestillingen
Bekreftelse av bestillingen
Mottak av ordrebekreftelse"

1. ORIENTERING
Er du ny på notebutikken.no kan du opprette en konto hos oss ved å følge denne lenken.  Du vil så bli bedt om å fylle inn informasjon vi trenger om deg gjennom en lettfattelig registrering. Trenger du hjelp for å fylle ut denne informasjonen kan du trykke her for veiledning. En konto hos oss vil gi deg muligheten til å handle fra vårt store utvalg, motta våre nyhetsbrev og selv følge med informasjon om dine leveringer.

Vi har en kraftig og rask søkefunksjon. Ved å bruke denne, eller toppmenyene, kan du starte med et bredt søk for så å avgrense resultatene ytterligere med mange praktiske filtere som du finner på venstre side av skjermbildet.

På toppen av siden finner du "Handlekurven" som til enhver tid viser hvilke produkter du har kjøpt. Ved å trykke på denne får du informasjon om hvilke produkter du har kjøpt hittil samt muligheter til å endre antall, slette varer etc.

2. VALG AV PRODUKTER
Hvis du trykker på produktbildet vil du få mere informasjon om varen. Her finner du varenr, pris og kort beskrivelse av varen, i tillegg til lyd og noteeksempel på de fleste av våre korpstitler. Du finner også flere faner med ytterligere informasjon lengre ned på produktsiden.

NB: Alle digitale produkter er merket med en "PDF"-etikett på produktbildet.

3. Handlekurven

Når du har lagt produktet i handlekurven så kan du kontrollere bestillingen, oppdatere antall av hvert produkt, legge til evt. rabattkode eller gavekortkode i sine respektive felt. For å fullføre bestillingen så må man gå til kassa for å betale.

4. Valg av forsendelses- og betalingsmåte i kassen.

Du kan selv velge forsendelsesmåte. Du kan velge mellom brevpost, servicepakke, eller levering hjemme på døra eller på jobb. Merk av leveringsadressen du benytter må samsvare med levering hjemme eller på jobb om du velger det.

Brevpost er standard fraktmetode, og sendingen sendes uten sporingsnummer. Velger du servicepakke så får du mulighet for å spore pakken, samt hentemelding på SMS og e-post. Det sendes ut melding til deg med sporingsdetaljer så fort posten har effektuert sendingen.

Du betaler fast beløp for frakt selv om vi må dele forsendelsen i flere leveranser. Alle ordrer betaler du med kredittkort (visa/mastercard) eller mCash. Handler du med faktura som betalingsmåte så forekommer et fakturagebyr på kr 29,-.

5. Registrering
Er du ny på notebutikken.no kan du opprette en konto hos oss her eller i kassa før du betaler. Du vil så bli bedt om å fylle inn informasjon vi trenger om deg gjennom en lettfattelig registrering. En konto hos oss vil gi deg muligheten til å handle fra vårt store utvalg, motta våre nyhetsbrev og selv følge med informasjon om dine leveringer.

Er du privatkunde fyller du ikke inn feltet:  "firma". Hvis du handler for en organisasjon, institusjon, skole. kulturskole eller korps så er du ikke privatkunde. Handler du for f.eks. et korps så må du fylle inn feltet "firmanavn" med korpsets navn. Dette gjelder alle organisasjoner, institusjoner, skoler, kulturskoler, korps og lignende.

Ønsker å få tilsendt faktura så velger du faktura som betalingsmetode i kassen.

6. Kontroll av bestillingen
Hvis du er ferdig med å handle går du til kassen.  Husk å kontrollere din bestilling. Sjekk at alle varene du ønsker er kommet med på ordren og at alt er korrekt i følge dine ønsker.
Faktura og leveringsinformasjonen er iflg dine opplysninger når du registrerte deg som kunde. Alle feltene er forhåndsutfylt, men du kan endre informasjonen hvis du f.eks. ønsker at vi skal sende varene til en annen adresse. På "Min konto"-siden din kan du endre dine faste opplysninger. Har du kommentarer/melding til oss i forbindelse med ordren kan du her skrive disse i feltet "kommentar" under leveringsinformasjonen.

7. Bekreftelse av bestillingen
Hvis du har kontrollert orden, sjekket at leveringsinformasjonen er korrekt, kan du avslutte ordren ved å trykke på "Send bestilling". Dette er din bekreftelse av ordren og valgte du kredittkort som  betalingsmetode så blir du ført videre til NETS betalingsløsning. Etter å ha betalt, registreres ordren i vårt datasystem. Etter et lite øyeblikk vil du få en bekreftelse på skjermen at "Din bestilling er nå registrert!"

8. Mottak av ordrebekreftelse

Du kan følge med dine ordrer under linken "Min konto". Hvis du har fyllt inn din epostadresse korrekt, vil du automatisk få tilsendt ordrebekreftelse på epost. Dette er din bekreftelse på at ordren er registrert i systemet.

Hvis du ikke mottar ordrebekreftelsen - ta kontakt! Det kan være at du har registrert feil epostadresse.

Husk å kontrollere ordrebekreftelsen og gi oss beskjed hvis det er noe som ikke stemmer.

DIGITALE NOTER
Etter at din betaling er registrert, vil du straks kunne laste ned og/ eller skrive ut dine digitale noter fra "Min konto" under "Mine digitale noter". Notene kan lastes ned/skrives ned så mange ganger du ønsker, og vil alltid være tilgjengelig fra kontosiden din.
Les mer om digitale noter her