Et av de viktigste nasjonalromantiske verk I Norge og kjent langt utover våre landegrenser. Enhver fiolinist vil sette pris på å få spille dette stykket.
Johan Svendsen var den første store symfonikeren blant norske komponister, og dertil en av sin tids største dirigenter. Ved siden av Edvard Grieg var han den mest ruvende skikkelse i norsk musikkliv på slutten av 1800-tallet. Han kom fra små kår i Christiania, men vokste til å bli en kosmopolitt med hele Europa som virkefelt. Svendsen bodde mesteparten av sitt voksne liv i utlandet og nærmere 30 år i København, men han beholdt alltid kontakten med Norge, og var en flittig og populær gjest i hjemlandet.
Kjell Martinsen
har siden 1965 vært ansatt som hornist ved Forsvarets stabsmusikkorps i Oslo. Ved siden av dette har han vært 6 år som teatermusiker i Oslo og i lange perioder ved Den Norske Opera. Var med i Oslo Brass kvintett i 25 år, og vært dirigent for Divisjonsmusikken i Halden i årene 1983-85 og 1988-90. Fra 1998 til 2006 har han vært dirigent for HM Kongens gardes Musikkorps. Har vært ansatt ved Norges Musikkhøgskole fra 1985 som universitetslektor i ensembleledelse(korps)
This masterpiece is regarded as the most important piece for violin and orchestra written by a Norwegian composer. Any violinist will find this piece interesting.
Johan Svendsen
Johan Svendsen was the first great Norwegian symphonic composer, as well as one of the leading conductors of his day. Next to Edvard Grieg, he was the most prominent figure in Norwegian music life at the end of the 1800s. Although he came from humble beginnings in Christiania (now Oslo), he was to become a cosmopolitan who felt at home al over Europe. Svendsen spent most of his adult life abroad, living in Copenhagen for almost 30 years. Nonetheless he retained contact with Norway throughout these years and was a frequent and popular guest in his native country.
Kjell Martinsen
He started his career ten years old as a trumpet player in Fredrikstad, Norway. At the age of seventeen the French Horn became his main instrument. He repidly developed to an outstanding performer. Since 1965 his primary employment has been with the staff Band of the Norwegian Defence Forces in Oslo.
In this period he also had engagements as conductor for the Eastern Region Band of The Norwegian Defence Forces in Halden. From 1998 to 2006 he was conducotr for The Band of HM the Kings Guards in Oslo.
He also gives lectures in methods, ensemble and band management at the Norwegian State academy of Music. He is a well-recommended censor in major national and regional music competitions.